Jó részt venni a folyamatok újrarajzolásában
Az Invitech Vállalati és Kormányzati Igazgatóságának vezetőjét a napi munkájáról kérdeztük
Marton László örül, hogy egy innovatív cégnél és sokszínű területen dolgozhat, ahol egyaránt követheti és alakíthatja a legújabb trendeket.
Milyen feladatok tartoznak a munkakörödbe?
Klasszikus kereskedelmi munkát folytatunk: egyaránt feladatunk az új szolgáltatások értékesítése és a meglévő szerződések fenntartása is. A tevékenységünket öt területre osztottuk: telekommunikáció (ide tartoznak az alapszolgáltatások: vezetékes-, hang-, adat- és internetszolgáltatás, az adatközpont és a felhő), IT biztonság, hálózatok és wifi megoldások, call- és contact center, illetve IT kiszervezés (ez utóbbiba beleértendő a hardver- és szoftver értékesítés is).
Mekkora csapatot vezetsz?
Sokan dolgozunk ezen a területen, ami nem csoda, hiszen itt születik az árbevétel 70 százaléka, összesen 6500 ügyfelet kezelünk. Közülük mintegy 1500-2000 tartozik a nagyvállalati és állami kategóriába, és körülbelül 4500 pedig kis- és középvállalkozás. Vagyis néhány tíz fős cégtől kezdve a néhány száz fős vállalatig számos eltérő méretű, igényű, stílusú ügyfelünk van. Például van, ahol a beszerzéssel és van, ahol mérnökökkel tartjuk a kapcsolatot.
Jellemzően az értékesítésünk több lépcsős: először szakértékesítők keresik meg az ügyfelet, majd nyitottság esetén készül egy szakmai koncepció, prezentáció, árazás. Mindehhez fel kell mérni a műszaki környezetet, megismerni az ügyfél terveit, üzleti elképzeléseit. A folyamatba műszaki kollégákat, illetve akár beszállítókat is be kell vonni, de végül a szerződéskötés már ismét a kereskedő felelőssége.
Melyek azok az aktuális kihívások, projektek, amelyekre jelenleg leginkább koncentráltok?
Iparágak, piaci szegmensek, szolgáltatások szerint aktivitásokat, kampányokat szervezünk. Ennek sokféle formája lehet, az eDM-től kezdve az üzleti reggeliken át az akár több hónapos, klasszikus hirdetési kampányokig. Az utóbbira jó példa a GDPR kampányunk, míg például a KKV szektorban jellemzően az eDM-et, nagyobb ügyfelek esetében pedig az üzleti reggeliket alkalmazzuk inkább.
Ezen kívül szoros a kapcsolat a termékfejlesztéssel: együtt dolgozzuk fel a piaci visszajelzéseket.
Általában hogyan zajlik egy tipikus napod?
Miután iskolába vittem a gyerekeket, 8 óra után érkezem be, és fél 6-ig vagy 6-ig biztosan dolgozom. Alapfeladat a sales operáció és a hozzá kapcsolódó adminisztráció, a szerződések aláírása, költségek, képzési tervek jóváhagyása, riportok átnézése, a keretszerződések koordinálása, továbbá a pályázatok menedzselése. Az utóbbiakat egy tenderiroda végzi, az államigazgatásra, illetve a kiemelt ügyfelekre fókuszálva. Ezen a területen kiemelten fontosak a formai követelmények.
Ezen kívül egy 90 fős csapatot irányítok a cég stratégiájának megfelelően, amibe egyaránt beletartozik a motiválás és a tervszámok szállítása. A célok érdekében akár a szervezet átalakítása is szükséges lehet. Ilyen lépés volt például a telesales kialakítása, melynek keretében a munkatársak előre meghatározott terv szerint hívják az ügyfeleket.
Továbbá tagja vagyok a senior leadership csapatnak, melynek keretében hozzájárulok a vállalati szintű stratégiához, a fő irányok, fejlesztések meghatározásához. Kapcsolatot tartok társosztályokkal, például a műszaki és marketing területtel. Továbbá kollégák javaslatait figyelembe véve személyügyi kérdésekben is hozok döntéseket.
A hét mindig belső megbeszélésekkel indul a saját, illetve más területek vezetőivel. Ezen kívül a kiemelt fókusszal bíró, osztályokon átívelő, stratégiai témákban is tartunk tervezett, de ad hoc meetingeket: ilyen például a smart city kezdeményezések témaköre. Heti 1-3 alkalommal pedig ügyféltalálkozókon veszek részt.
Mit találsz érdekesnek, vonzónak a munkádban, mi motivál?
Több okból is szeretem ezt a felelősségi kört. Innovatív cég vagyunk és sokszínű a terület, ahol dolgozom. Manapság egyetlen biztos pont van: a változás. Számos folyamatot újra kell rajzolni és transzformálni és ebben jó részt venni. Javaslatokat lehet tenni a stratégiára vonatkozóan, ellenőrizni lehet a végrehajtást, ügyfelekkel lehet tárgyalni.
Mindezek mellett jut időd a családra, hobbira?
Mindenképpen. Feleségemmel és három fiúnkkal aktívan szeretjük tölteni a szabadidőnket: jellemzően kirándulás, vízpart, sport, mozgás van a terítéken. Én magam heti 3 alkalommal sportolok: focizok és úszom. Ugyanakkor a számítógépes játékok világa sem áll tőlem távol: bizony időnként leülök az Xbox elé. Ugyanakkor a fiatalok képzését is fontosnak tartom, ezért szabadidőmben előadni, oktatni is szoktam.
Marton László 2018-ban 8. helyen végzett a komoly presztizsű ITB TOP 25 listán, amelyen évről évre a magyar ICT piac legmeghatározóbb szakemberei szerepelnek. A toplistát, amely mindig óriási érdeklődést vált ki a szektorban, 2010 óta az IT Business szakmai lap állítja össze. A rangsor felállítása az elmúlt egy év üzleti sikerei alapján történik, egyrészt szakmai zsűri, másrészt a lap olvasóinak bevonásával. |