Az IP telefon kiállja a próbát
Egy telefonközpont cseréje számos fejtörést és aggodalmat okozhat amennyiben vállalkozása IP alapú megoldásra szeretne váltani.
A VoIP telefonok működése alapvetően eltér a hagyományos rendszerektől. Ezért több kérdés is felmerülhet azzal kapcsolatban, hogy az átállás vajon milyen és mekkora kockázattal jár. Vegyük sorra ezeket!
Költség
Miért váltsak, ha a jelenlegi rendszerünk jól működik?
Az IP alapú hangtechnológia egyre erősödő, és megfordíthatatlan trend. Egyre gyorsabb terjedése miatt a hagyományos rendszerek hamarosan kisebbségbe kerülnek, elavulttá válnak. Ez egyúttal azzal is jár, hogy a fenntartásuk, karbantartásuk egyre drágább lesz. Ezt nem célszerű megvárni.
Mennyibe kerül nekünk a szükséges beruházás?
Ez nagyban függ attól, hogy milyen az Ön cégének a jelenlegi infrastruktúrája, illetve milyen új megoldást választ. Egy helyben telepített szolgáltatás bevezetése például biztosan jár valamilyen költséggel, egy felhő alapú megoldás viszont nem feltétlenül. Természetesen az sem mindegy, hogy az új IP-alközpont a régi rendszerünk mely elemeivel képes együttműködni, és melyekkel nem. A plusz kiadás tehát egyáltalán nem törvényszerű – sőt, akár spórolhat is a váltással.
Nőni fog az informatikusok leterheltsége?
A bevezetés idején valószínűleg igen, azt követően viszont több okból is csökkennie kell a terhelésnek. Egyrészt az IP alapú megoldások egyik lényege, hogy minél egyszerűbb legyen a bevezetés, az üzemeltetés és a karbantartás is. Másrészt a hangszolgáltatás innentől fogva az informatikai hálózati részeként működik tovább, ezért könnyebben, egységesebben lehet kezelni.
Minőség
Mi a helyzet a hangminőséggel?
Ami a hangminőséget illeti, egy IP alapú hangmegoldás teljes értékűen ki tudja váltani a hagyományos telefonrendszereket. Ugyanakkor tény, hogy a helyi hálózatot fel kell készíteni a hangforgalom kezelésére, és a jó minőséghez megfelelő minőségű internet kapcsolatra is szükség van. Nagy a valószínűsége, hogy ennek köszönhetően a korábbi helyzethez képest a hangminőség is javulni fog.
Biztonság
És mennyire biztonságos ez a technológia?
Az IP-alapú telefónia több olyan technológia opcióval rendelkezik (pl. hívásnaplózás, hívásrögzítés, titkosítás stb.), amelyek nemcsak biztonságossá teszik a rendszert, de számos területen – pl. kereskedelem, pénzügy, jog – megfelelnek az ágazati elvárásoknak.
Biztos, hogy mindig elérhető lesz a cégem?
Erre egyrészt válasz a már említett, garantált rendelkezésre állás. Másrészt pedig - amennyiben a rendszerhez mobil mellékek is tartoznak - akkor a munkatársak akkor is elérhetők lesznek, amikor esetleg a vezetékes rendszer valamiért nem működik.
Összegezve: az egyre terjedő és alapvetővé váló VoIP rendszerekre különösebb kockázat nélkül át lehet állni - sőt, üzleti szempontból kifejezetten ajánlott. A hangminőség miatt nem kell aggódni, és a rendszer üzemeltetéséhez sem kell majd extra erőforrást bevonni.
Díjmentes tanulmány: A vezetékes okostelefon
Töltse le az IDC nemzetközi piackutató cég tanulmányát és ismerje meg az IP-alapú üzleti telefóniában rejlő új távlatokat!